headerimage

Controle afvalcontainers en afvalpassen Harderwijk

Controle afvalcontainers gemeente Harderwijk

Vanaf 1 januari 2022 geldt in Harderwijk en Hierden een andere manier van betalen voor het ophalen en verwerken van uw afval.. U betaalt dan jaarlijks voor de afvalstoffenheffing een vast bedrag, het basistarief. Daarnaast betaalt u per keer dat u uw grijze container met restafval aan de weg zet of uw vuilniszak in de ondergrondse container doet. Dit is het variabele tarief. Hoe minder vaak u restafval aanbiedt, hoe lager deze kosten zullen zijn.

Om er nu in de eerste plaats voor te zorgen dat u voor het aanbieden van úw restafval gaat betalen en niet voor dat van iemand anders, moeten de juiste containers bij uw huis staan of uw afvalpas aan uw adres gekoppeld zijn. Om dit te controleren hebben we uw hulp nodig. Door in te loggen kunt u meewerken aan het controleren van de afvalcontainers of afvalpas en aanbiedgegevens bij uw adres. Inloggen lukt alleen met de brief die u hierover ontvangt van gemeente Harderwijk.

Containers of afvalpas?

In de periode juni en juli 2021 wordt gecontroleerd of alle minicontainers juist gekoppeld zijn aan de adressen.

De adressen met minicontainers ontvangen een brief voor 12 juli.

In augustus worden alle afvalpassen gecontroleerd. De adressen met aan afvalpas ontvangen hierover voor 10 september een brief.

 

 

KLIK HIER OM IN TE LOGGEN.